søndag den 25. januar 2015

Solrig søndag



Jeg hygger mig i havestuen, fjerne visne blade, vander lidt, kikke efter skadedyr og drikker te. Det er skønt at nusse runt i det dejlige lys og blive ladet op.
Forhåbentlig får jeg pustet lidt liv i denne blog i år, starter lige med lidt billeder af havestuens planter.



Oliventræ med lyskæde, appelsin træ og Purpurblad "Setcreasea purpurea"



Skærmliljer hjembragt fra Maderia, 6 blå og 6 hvide, glæder mig til de engang blomstre.



Citrontræ
Kamelia som snart springer ud.


Nogle enkle pelargoniaer blomstre stadig





Til sidst en Hibiscus fra Grand Canaria, en lille stikling som jeg købte derned. Dette billeder  er fra sensommeren 2014, den blomstre desværre ikke endnu




Et meget forsinket godt nytår og forsat god søndag til jer.





20 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud i din havestue, du har mange fine planter, det er godt at have, når man ikke kan komme i haven :)
    Din kamelia er tættere på udspring end min, men der er nok også lidt lunere i din havestue end i min pavillion.
    Godt nytår også til dig Annette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbet
      ja det hjælper når man trænger til jord under neglene at nusse rundt ude i havestuen😄

      Slet
  2. Det er virkelig et fantastisk sted du har der, tak for kigget. :o)

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Dejligt med et indlæg fra dig...................og sikke nogle dejlige billeder fra din havestue.
    Hvor har du mange dejlige planter derinde.
    Også et rigtig godt nytår til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja jeg håber at der bliver lidt mere aktivitet på bloggen i år. Jeg kan mærke at energien og lysten vender tilbage:0)

      Slet
  4. Hej. Jeg vil også gerne ønske dig et godt nytår. Hvor ser det pænt ud i din havestue med mange spændende planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak , ja der er fyldt godt op med planter derude, dem kan man ikke få nok af:0)

      Slet
  5. Hej Anette.
    Jeg får heller ikke blogget så meget, som jeg gerne ville. Derfor har jeg slet ikke opdaget, at du igen er aktiv. Sidst jeg læste din blog, skrev du, at du var blevet syg. Jeg er glad for at læse, at lykken er vendt for dig! Skøn inde-have du har!
    Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte
      Ja jeg håber jeg bliver mere aktiv på bloggen jeg kan ihvertfald mærke at energien bliver bedre og bedre.

      Slet
  6. Complimenti per le tue piante,sono bellissime!
    Un caro saluto da Luci@

    SvarSlet
  7. Kære Anette
    Altså dét er er rigtig havestue - så dejlig frodig selv i januar! Det ser skønt ud. Hvilken temperatur har du i havestuen?
    Min havestue er opvarmet og der er ikke mange planter for jeg er ikke god til at holde dem med vand, men jeg kan mærke at lysten til grønne planter er ved at vende tilbage efter jeg har fået drivhuset, så måske skal jeg forsøge...
    Det vil være dejligt hvis vi får lov at høre mere til dig på bloggen, du har været savnet :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Lisbeth
      Jeg holder ca 10-12 grader, så kan de lidt mere tropiske planter også holde ud af være i havestuen om vinteren;0)
      Jeg håber at blogge lidt mere, jeg har også savnet jer allesammen:0)

      Slet
  8. Hej Annette,
    Dejlig havestue, du har.
    Jeg er fotojournalist og laver bl.a. haveartikler. Jeg kunne godt tænke mg at kigge nærmere på din havestue, hvis det kan lade sig gøre.
    Venlig hilsen
    Hanne Gabel Christensen
    h.gabel@zefyr.dk

    SvarSlet
  9. Så skønt det ser ud Anette og så skønt det er at høre fra dig igen. Havestuen emmer af sydens sol og sommer og man får helt lyst til at slænge sig hos dig og bare nyde duftene og sollyset.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Dorthe
      Hi hi Ja kom du bare slå dig ned, det kunne være så hyggeligt;0)

      Slet
    2. *SMILER* pas på - det kunne være jeg tog dig på ordet ;0)

      Slet
    3. du skal være så velkommen :0)

      Slet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  11. Hei Annette, for en herlig havestue du har! Jeg er virkelig imponert av oliventreet ditt, det er nydelig..
    Hilsen fra Ida☺️

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...