mandag den 5. april 2010

Sidste fridag

Fy for den hvor er det koldt idag, men jeg ville gerne have beskåret og gødet roserne, inden vi tager 14 dage til Thailand, så jeg har lige tilbragt et par timer i haven.  

Har lige opdaget de fineste plisserede blade der stikker op af jorden.


Det er sort  foldblad, Veratrum nigrum, Den har de smukkeste plisserede blade her om foråret og den får  sort-røde blomster på lange stilke i juli og august. Hvis ikke man klipper stænglerne af i efteråret, sår den sig villigt andre steder i haven. 

Nå nu skal der gøre godt med en varm kop the og lidt hæklerier.
Nyd jeres sidste dag i påske.

5 kommentarer:

  1. Dejligt som man hver dag kan se noget nyt titte op fra jorden, selvom det er koldt kan man alligevel se at det hele vokser.

    SvarSlet
  2. Jesper; Ja de er flotte, men de holder sig desværre ikke så pæne hele sommeren, så det er om at nyde dem nu.

    Sussi; Det er super dejligt at opdage noget nyt komme op af jorden, det har vi ventet længe på.

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke. Den plante kender jeg ikke så jeg glæder mig rigtig meget til at se den senere igen :0)

    Håber I får en god tur Annette - der er bare super skønt i Thailand :0)

    SvarSlet
  4. Hej Frøken Solhat, Jeg skal nok tage flere billeder af den senere og hvis du får lyst kan jeg gemme nogle frø af den til efteråret.
    Det bliver en supertur til Thailand det er jeg sikker på.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...