tirsdag den 27. juli 2010

Roser igen


Det er lidt siden jeg sidst har været på bloggen, det er svært at få tiden til at slå til. Her går jeg og udvælger planter der trænger til vand, for her er tørt som i Sahara, og en dag eller to med stille silende regn vil være dejligt, så haven igen kan se frodig ud.
Men jeg har da lidt flere roser at vise frem.
Den meget kraftige slyngrose American Pillar, har blomstret et stykke tid nu. Det er en rose med stærke tornede grene, og jeg gruer lidt for at skulle beskære den til foråret. Jeg må nok iføre mig en rustning og tykke læderhandsker. Den blomstre kun en gang, men blomstre senere end de fleste andre slyngroser.





En anden kraftig sag, er en opstammet rose det står i min forhave. Jeg købte den for en del år siden i Kvickly, hvor der på mærkesedlen stod at det var en opstammet "The Fairy", men jeg syntes ikke den ligner helt og den blomstre også kun en gang.





Men smuk er den og skal i den grad holdes ned, da den sender nogle gevaldige skud langt op i himlen.
PS. jeg er igang med at klippe buksbom hækkene så det kommer til at se ordenligt ud.
Kan I have en rigtig god dag.

5 kommentarer:

  1. Å vad härligt stor din American Pillar är. Jag har planterat en i år o hoppas verkligen den blir så stor o fin som din. /Knatten

    SvarSlet
  2. Hvor er det en skøn opstammet rose - The fairy - Hmm.... ligner i hvert fald ikke mine ;o).

    SvarSlet
  3. Hvor er de flotte, nærmest træer....-o)

    Fortsat god sommer fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hvor ser det skønt ud dit bed med slyngrosen:-) god fornøjelse med hækklipning. Feriehilsen fra New York

    SvarSlet
  5. Knatten: Jeg er sikker på din også bliver kæmpe stor, det er en meget sund og kraftig rose.

    Mette: Vi er enige, jeg syntes heller ikke den ligner the Fairy, men sådan er det nogle gange, så får man ikke det der står på mærkesedlerne.

    Lisbeth (Hyacint): Tak og også en dejlig sommer til dig.

    Lisbeth: Tak og håber du har haft en god ferie over there.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...