onsdag den 5. januar 2011

Tv gardening.

Jeg har givet mig selv en en forsinket julegave. For mange år siden, sådan ca 20 år, da tv2 startede op, sendte de en haveudsendelse der hed "Gardens of the world".Jeg indspillede den på video og som det altid går, fik jeg ikke alle afsnittene med, og jeg har ikke set at den er blevet genudsendt siden. Jeg har overspillet de få afsnit jeg havde  på dvd, men kvaliten er ikke særlig god. Men nu har jeg opdaget at man kan købe alle afsnittene på dvd, så den blev fluks indkøbt. Man følger Audrey Hepburn i 8 afsnit der omhandler:

Roses and rosegardens
Formal gardens
Country Gardens
Public gardens and trees
Flower gardens
tropical gardens
japanese gardens
tulip and spring bulbs
som er indspillet i nogle smukke haver som f.eks Motisfont Abbey, Tintil Hull House, Hidcote manor, Monets have, La roseraie d L'Hay og The Keukenhof garden, og mange flere steder.

Glæder mig til den kommer, så bliver det lidt nemmere at komme igennem de næste på kolde måneder.
Den kan varmt anbefales, selv om den har en del år på bagen.


13 kommentarer:

  1. Det lyder da som en glimrende vinterrsyssel, jeg mindes udsedelsen og tror da at jeg vil købe den også:)) Sikke et flot nyt layout du har lavet, leg vil også lave en fane med mine havebøger. knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Det lyder rigtigt spændende, har aldrig set udsendelserne, måske jeg også skulle overveje at anskaffe mig den DVD.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet
  3. Hvilken herlig oplysning. DVD bliver bestilt i morgen. En fane med havebøger - det er jo en genial idé. Jeg er også med på at "stjæle" idéen.

    Kh

    SvarSlet
  4. Alle midler må tages i brug og en tv-serie om haver lyder som det perfekte skyts at sætte ind. Og så med Audrey Hepburn...

    /Birgitte

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig gave du har givet dig selv, du har en god smag ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg ville bare lige sige at du har en rigtig flot blog - og som Sussi skrive en rigtig god smag ;-) Billederne er fantastiske! Jeg kan godt blive lidt overrasket over hvor mange lækre blogs der er og hvor meget inspiration man kan hente.
    Det var bare lige et januar-kompliment ;-)
    Mvh Stig

    SvarSlet
  7. God ide med dvd'en, det må jeg vist også kigge lidt nærmere på. Jeg har været på jagt efter Anne Just: Haven i Hune, men det er ikke lykkedes mig at finde dem endnu.
    Fin blog du har, jeg kigger forbi igen :o)
    kh fru friis

    SvarSlet
  8. Rigtig godt nytår til dig Annette :)

    Det lyder som en rigtig god serie og jeg skal da vidst også have kigget nærmere på dem.

    @Jette jeg googlede lige Haven i Hune for dig og den ser ud til at være gået ud af produktion - så der er nol Gul og Gratis eller den Blå Avis du skal lede I for at finde dem

    SvarSlet
  9. Kære Annette

    Det lyder dejligt med havefilm med Audrey Hepburn. Du må endelig fortælle hvordan den er. Jeg har undersøgt om den kan lånes, men end ikke på Statsbiblioteket vil de låne den ud;-)

    Filmen fra Haven i Hune er ikke til at få fingrene i, men kan genses ved at låne den på bibliotekerne. Den er bare så smuk!!

    kh lone.g

    SvarSlet
  10. Hej Anette

    Det lyder som en fantastisk ideer - jeg synes også, jeg begynder, at længes efter min have. Rigtig god fornøjelse.

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  11. Lisbeth: Ja det er skønt at nyde haveudsendelser om vinteren, der har man tid til det. Glæder mig til at se hvordan du vil gribe det an med havebøgerne, jeg grubler endnu.

    Vivik, Jeg har lige fået dem, er en lille smule skuffet over billedkvaliteten, men det kan godt være vi har en for stor fjernsynskærm og det er jo en gammel indspilning. Men ellesr er der rigtig mange flotte haver at se på.

    Madam Bæk: Jeg glæder mig til at høre hvad du syntes om kvaliteten på filmene, jeg er lidt skuffet, men de er bedre en dem jeg er overspillet fra video. Hyggeligt med flere der vil dele oplysninger om sine havebøger.

    Birgitte: Ja det hjælper med at komme igennem en lang vinter.

    Sussi: Tak, nogen gange må man forkæle sig selv.

    Stig Mange tak for komplimentet og du har ret der er rigtig mange flotte blogs, man kan blive inspireret af.

    Fru Friis: Åh ja dvd om Haven i Hune ville jeg også gerne eje. Du er altid velkommen til at kikke forbi bloggen.

    Annette: Tak og godt nytår til dig.Der ligger nogle klip af udsendelsen på you tube, så der kan du smugkikke lidt.

    Lone: Jeg har lige fået den og jeg er lidt skuffet over kvaliteten, men den kan sagtens ses og den viser nogle fantastiske smukke haver.

    Mette: Ja det kribler i fingrene for at komme til at rode i jorden, det hælper at fordrive tiden med en haveudsendelse.

    SvarSlet
  12. Den kan jeg slet ikke huske... men jeg tænkte måske heller ikke i de baner dengang ;-) Den ser i hvert fald spændende ud.

    Jeg kan dog huske de fremragende udsendelser om den viktorianske køkkenhave - blev sendt omkring 1994-95, tror jeg - som jeg så om og om igen. Det minder mig om, at jeg må have anskaffet mig den serie igen. Jeg har før set, at man kan få den på Ebay. Der blev også lavet en serie om det viktorianske køkken, som også var fremragende udsendelser. Nogen, der kan huske dem?

    God weekend :-)

    Mange hilsner

    Marlene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...