lørdag den 20. marts 2010

Staude frø

Yes, så kom der frø fra Plant world seeds. et engelsk frøfirma med mange spændende staude frø. Som jeg har nævnt tidligere vil jeg gerne have et gult bed, og jeg er på jagt efter staude frø, som er sart gule.
Jeg har fundet 3 stykker som ser spændende ud.

Alcea Ficifolia yellow; som er en stokrose med figen agtigt løv. Den skulle producere flere blomsterstængler end almindelige stokroser og være mere rust resistent.




Euphorbia, Golden Foam; Plant World Seeds skriver på deres hjemmeside om denne plante, at man skal visualisere sig en rødstænglet, gult blomstrende, kompakt brudeslør, så er man tæt på at beskrive denne Euphorbia.





Ranunculus Acris, Citrinus;  Blegeste måneskins smørfarvede blomster, som skyer af flimrende sommerfugle, der blomstre hele foråret og sommeren. 





Jeg faldt også for lidt andet end gult.

Berkheya purpurea; Mørk øjet lilla dahlia-lignende blomster som rejser sig fra klumper af stikkende tidsel blade. En spændende plante fra højt oppe i de sydafrikanske bjerge.





Eryngium, Blue Steel;  En yderst stikkende, meget mørk metallic blå multi-hoved plante.



Alle billederne er lånt fra Plant World Seeds hjemmeside. Nu håber jeg bare at alle frøene også vil spire.

3 kommentarer:

  1. Hei Anette, takk for koselig besøk hos meg :) Plant Word seeds har så mye fint, jeg har bestilt sjeldne frøsorter derfra og vært veldig fornøyd. Eryngium 'Blue Steel' er knallstilig! Til sammen utgjør frøene dine en vakker farvesymfoni :)

    SvarSlet
  2. Selv tak Ninni, Ja syntes også Eryngium Bluee steel er rigtig flot, så jeg håber jeg kan få den til at spire.

    SvarSlet
  3. Der findes også en sart gul rigtig sød engblomme, navnet er selvfølgelig glemt men planteskoler der forhandler stauder fra "Mayland" har mulighed for at skaffe dem. Jeg ville gerne vise den med et billed, men min kære datter med saks og gummistøvler har været på spil. Må der være roser i dit bed er der også mange fine i nuancen og akelejen: "yellow queen"

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...